شعر و موسیقی

آشنایی با شعر و موسیقی فاخر ایران زمین

شعر و موسیقی

آشنایی با شعر و موسیقی فاخر ایران زمین

شهزادۀ رویای من با صدای دلنشین یاسمین


نام ترانه مشهور "شهزادۀ رویای من" را حتما شنیده اید نسخۀ از این ترانه «چه رویایی» نام داشت. ابیات متین و شعر خوشایند آن از سروده‌های «بیژن ترقی» بود و موسیقی وزین و خوش‌آهنگ آن در بیات اصفهان از ساخته‌های «مهندس همایون خرم» که «یاسمین» خواننده‌ای مشهور در دوران خود در اجرایی دلنشین آن‌را خواند که از رادیو ایران پخش شد.هر چند که بعدها افرادی دیگر این ترانه را اجرا کردند که البته برگرفته از روی نمونه‌ای است که چهل و چند سال پیش در یکی از فیلم‌‌فارسی‌های سینمای ایران  توسط عهدیه خوانده شده است. در اینجا این ترانه را با صدای یاسمین قرار دادم که به نظرم زیباترین و ماندگار ترین اجرا را او داشته است



متن ترانه:


دیدم به خواب وقت سحر
شهزاده‌ای زرین کمر
نشسته بر اسب سفید
می‌رود از کوه و کمر
می‌رفت و آتش به دلم می‌زد نگاهش
می‌رفت و دیدم که بود چشمم به راهش


ترسم دلم رسوا شود
دریا شود این دو چشم پر آبم
تا آن‌که در بیداری‌ام پیدا شود آن‌که آمد به خوابم


شهزادۀ رویای من شاید تویی
آن‌کس که روزی در برم آید تویی
از خواب نوشین ناگه پریدم


دردا که دیگر او را ندیدم به‌خدا
جانم رسیده از غصه بر لب
بس آه سوزان از دل کشیدم به‌خدا


دریافت ترانه "چه رویایی"


گردآوری:تارنمای شعر و موسیقی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.